Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.03.2017 15:50 - ГРАДСКИ ЕСКИЗИ N 345 София и обществения транспорт
Автор: forma Категория: Политика   
Прочетен: 677 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 16.07.2019 19:52


ГРАДСКИ ЕСКИЗИ  N 345
София и обществения транспорт

 image



Общественият транспорт в София трябва да стане безплатен
за да  се успокои, регулира и замени, застрашително увеличаващия се автомобилен трафик, а с това  да се спре, прогресивно увеличаващото се атмосферно и градско замърсяване, причиняващи на жителите му, не само, здравословни проблеми! Средствата и усилията, които Общината и обществото отделят за опазване здравето на жителите на града, са безсмислени, ако не се премахнат или ограничат причинителите.
Средствата, които управлението на града дава, за поддържане чистотата му и тази на атмосферния въздух, са нищожни, ако не се подкрепят.
Средствата, които управлението на града получава, срещу услугата обществен градски транспорт, са неизмеримо по-малки, спрямо загубите на здраве.

Недостатъците на плановата и транспортно-комуникационната структура на града, както и на  наземния обществен транспорт, все още, стимулират използването на лични превозни средства!
Опитите да се принудят гражданите, да ползват други видове транспорт като велосипедния, при трасета,  паралелни на автомобилния, са толкова необмислени, колкото и липсата им, а климатичните условия не позволяват тяхното оптимално  целогодишно използване.
Безразборното улично паркиране пречи на ежедневните градски функции и дейности като влияе негативно, върху пропусквателните възможности на уличната мрежа, на чистотата на пространствата, пречи на почистването и миенето на улици и булеварди, и усложнява условията, на мръсната, и без това, градска среда.
Липсата на зелени връзки на парковете с естествената среда на близките планини усложнява и влошава, още повече, показателите на въздуха в града!Отнема се от свободното време на жителите, заради слабото управление на обществения транспорт,  а липсата на дългосрочно планиране, качествени проекти и воля за реализирането им, довеждат до безперспективност, при решаването на тези важни градоустройствени и жизнени проблеми.

Скоро, условията ще принудят и обществото, и политическото  управление, да вземат мерки, за решаването, един по един, на  проблемите, свързани с –

  • оптимизиране и освобождаване капацитета на транспортно- комуникационната структура на града,
  • премахване на транзитното автомобилно движение през ядрото му,
  • премахване на уличното паркиране в централната градска част,
  • създаване на пешеходна структура, независима от двупосочния уличен транспорт, при разрешена максимална скорост от 30 км/час, за цялата вътрешно кварталната улична мрежа.
  • установяване на ясни изходящи магистрали към ринговете на градската структура, при по-висока разрешена максимална скорост и към, опасващите града, магистрали, където скоростта да бъде фиксирана по преценка на специализираните органи на Пътна полиция,
  • безплатният градски транспорт, който ще намали драстично прекомерния автомобилен трафик, разхода на гориво и задълженията на доставчиците на енергия, ще намали и натоварването по уличната мрежа, шума, количеството на неизгорелите газове, ще намали замърсяването на въздуха и катастрофите, ще опази живота на много граждани в работоспособна възраст, ще намали административната тежест върху бюджета на града, натоварен от чиновници, контрольори и началници, ще освободи и удвои капацитета на уличните платна, ще освободи платната за автомобили, а тротоарите – за пешеходци, ще освободи улиците и площадите на града за ежедневното им почистване и измиване, ще способства за предотвратяване на пълното замърсяване на въздуха в града, ще му даде възможност да се превърне постепенно в умен град, свързан със съвременните технологични възможности, ще намали текущите разходи и редица други …  

Загубите на средства, следствие на предлаганото решение, могат да се компенсират чрез редица, полезни и необходими, икономически действия на администрацията, която трябва да се откаже от данъците, по съвета на У. Чърчил като се намерят други, по-ефективни форми, за материалното подпомагане на общинската дейност, които да осигурят – по-чиста среда, да спестят средства за постигането и поддържането й: 

         *  като задължително се отстрани интензивния автомобилен  трафик от централните  градски части,
         * 
като се създадат функционално осмислени пешеходни и търговски зони, с лесен достъп и такъв, за обслужването им,
         * 
като се наложат задължително по-високи такси за платено почасово паркиране и улеснено гариране, на утвърдените за целта места,
         * 
като се осигури лесен транспортен достъп до забележителни, важни градски и държавни сгради, и институции,
         * 
като се създаде дисперсно разположена, бърза и навременна, спешна медицинска помощ,
         * 
като се създаде законен денонощен безапелационен контрол и наблюдение,

  • като се отстранят практиките на видимата техническа, търговска и политическа корупция,  използвайки   възможностите на градската  територия,
  • като се поддържа задължителна ежедневна хигиена на градските пространства,
  • трябва да се създаде урбанистична зелена система от паркове и връзките им със съседните планини, както и улеснен контакт с тях,
  • необходимо е да се поддържа постоянен технически и естетичен контрол при съхранението на архитектурната и инфраструктурна среда,
  • като се приемат от обществото, норми на поведение и облекло в градската среда,
  • задължително да се осъществи реконструкция, реновиране и технологично осъвременяване на всички замърсяващи мощности, общинска или държавна собственост,
  • да се осигури ежегодна държавна бюджетна подкрепа, заради статута на града като столица на държавата.           мп  /  17 януари 2017 г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: forma
Категория: Политика
Прочетен: 1400616
Постинги: 1722
Коментари: 16
Гласове: 479
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930