Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.10.2017 16:41 - ГРАДСКИ ЕСКИЗИ 468 Няма паркинги - няма бизнес
Автор: forma Категория: Политика   
Прочетен: 637 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 25.08.2018 17:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ГРАДСКИ ЕСКИЗИ  N 468
Няма паркинги  -  няма бизнес, труден е и живота в града!

 image

Градът прилича на къща и ако покривът тече, ако инженерните системи не работят, трябва да ги поправиш сам. Трябва да решаваш проблемите си, колкото и остри да са, а не да чакаш, някой да свърши твоята работа или акъл да ти даде. На някои и акъл не им е нужен – имат в излишък!  

1.
Тежък е проблемът с липсата на места за паркиране в столицата и в другите големи градове. Градът е препълнен, а гражданите  продължават да използват улиците му и той се превръща в „паркинг, защото нямат друго решение. Ситуацията е обидна и за него, и за разума ни, но е вярна и трудно решима. Оказва се, че десетилетия властта и гражданите не могат да намерят решение, с което да освободят улиците и тротоарите от паркираните коли, с което да позволяват  на  града да си поеме въздух и да задиша нормално!
Изглежда нямаме, ни акъл, ни сили.
Но, дали, някой ги търси?!
Мисля, че не!
Властта е намерила лесното и пълноценно го използва в своя полза, без да се интересува от нуждите на гражданите.  Трудността да се разреши проблемът служи за
оправдание на немощните й усилия. Тя симулира дейност, стимулирайки и транспортния хаос! 

Хаосът е характерен за града!

Кашата се разбърква, от време на време и от техническата й власт, чието ненаситно лицемерие не познава граници! Хаосът оставя вредни и непоправими белези върху структурата му, а за съжаление и върху здравето ни!

2.
София омърлушено вегетира с малкото си запазени стилни, но рушащи се сгради от началото на 20-ти век, живее с тежкия и грозен административен център, влияещ негативно върху цялостното му развитие.
С десетилетия „пази“ изоставените си стари квартали, не само в централната част, отдавна е престанала да мисли за унищожената плодородна земя, върху която бе изградена средата, на бедно планираните жилищи гета и настанени малоимотните му „граждани“. Живее с остарялата наземна транспортно-комуникационна инфраструктура и с изоставената си пространствена среда, и дори, с променения й до неузнаваемост образ, живее в несъответствие, на физическите си възможности, с този брой население. Десетилетия се управлява от неграмотна техническа администрация, без визия за бъдещето и от ..... глутници, освирепели от алчност, строители на новото време  -  жадни да присвоят настоящето му!

За града трябва да се грижим като за жив човек!
Така постъпват цивилизованите народи, а примери за опазването на градската памет, колкото щете.
Никой, обаче,  не се интересува от нея!

3.
Водена от необходимостта да реши този важен проблем, Общината, все пак, търси възможности, без да инвестира сериозно. Издава закони и наредби, задължително изисква още площи, разширява синята и зелена зона като скоро ще стигне до планините, разширява обхвата на наказанията, но действията й са на дребно, а резултатите от години, едни и същи - никакви!

Градът и ние в него продължаваме да „живеем“ като в кочина!

4.
Не ви ли омръзна?
Не ви ли писна?
Не ви ли втръсна да сте, все изостанали и апатични, не само към живота?
Не ви ли омръзна постоянната липса на места за паркиране и гариране, от мръсотията навсякъде?
Знам, че не ви е омръзнало - защото не ви прави впечатление! Нали?

Очевидно нежеланието ви да плащате за тези услуги е силно, нали сте наследници на Андрешко. Хитреци на дребно!
Не ви ли омръзна ежедневно да навъртате обиколки, за да търсите място за паркиране?
Докога ще замърсявате средата и въздуха, който дишате? Не се ли питате?

Защо не скриете  автомобилите си, някъде на сухо и чисто?
Искате, нали? Но, без да плащате, а това го нпма, не съществува, никъде!
Общинските такси пораснаха неколкократно, а вие продължавате да вегетирате, все едно, че не живеете тук! Все едно, че нямате една или няколко коли, за сумата му пари!

Защо не се запитате  -  кой ще вложи ум и пари, след като Общината не иска, за да реши вашите и проблемите на града?! 

5.
Докога ще живеем така?
Имате ли, поне малко, останал ум и разум?
Нормални ли сте или напълно изперколясахте?
Защо, след като става дума за пари – не се намери решение, не се разреши въпроса, веднъж за винаги?!
Социализмът приключи своята политическа кариера, преди повече от четвърт век и всички тръгнахме да печелим, и да живеем от собствен бизнес или от наемен труд, но заровихме разума и предприемчивостта си за общите работи - в дупката на социалистическата му апатия!

6.
Нали, ако публично се предлага услугата паркиране и гариране, тя също ще има цена, ще има клиенти, които ще правят сравнения, ще тълкуват психичното си равновесие, ще мислят за колата и за джоба си. И ако решат – ще я използват, но, ще имат избор!

А, ако се изградят и спортни зали за училищата, басейни или всякакви други нужни функции за града? Трябва да се мисли!

Общинските власти, също! Ще трябва и да отчетат, че има и решения на проблемите, а правата да се използват струват пари и се  продават като всяка друга стока.

7.
Дали Общината иска да реши тежките задачи?
Впечатлението ми като гражданин е, че не иска!
Няма, нито желание, нито сили и знания, нито ще отпусне средства, за да купи ноу-хау!
Оставила е проблемите на гражданите - да си ги решават сами, както и колкото могат! 

Но, поради обхвата и естеството си, тези проблеми изискват обществено решение. Бих казал, изискват решение на държавната изпълнителна власт, тъй като са от национално значение!

От липсата на решение губят всички – граждани и застрахователни фирми, държавни институции и общодържавно богатство.
Губят от загубеното детско здраве и възпитание, от изхабената скъпа енергия, от бързата амортизация, от кражби, от поразиите на водата, леда и ръждата, от бързото стареене на колите, от замърсяването на въздуха, от цапането и затлачване на улиците, от намаляване на  проходимостта им, от създаваните транспортни тапи, от загубата на времето ни за живот! От загубата на ум!

И най-важното - градът умира, защото пълзи, защото спира да се движи!
Защото в него няма ред!
Има хаос!
Преди градът, обаче - умират хората!

8.
Вероятно знаете, че създадохме градоустройствени проекти, които предоставят на градовете по света ценна и неизползвана земя!
Наистина ценна и с най-разнообразни функционални възможности! По-точно - земя, която може да послужи за всичко, от което се нуждаят града и жителите му! Използват се подземните нива на дворните пространства на училища и университети, използваме и други, също неусвоени подземни градски територии. И подходящата за структуриране урбанизирана земя, необходима за контакт между надземната и подземната му част, като че ли, свърши!

Предложението е универсално.  
С реализацията, проектът ще помогне на града да се освободи от парализата на паркиралите по улиците автомобили, 
ще осигури решение и за
спрелите за кратко коли, но срещу висока такса,  
ще освободи и увеличи проходимостта на уличните платна,
ще осигури места за почасово паркиране и гариране, с преференции за живущите в и около центъра,
ще позволи поддържането на добра градска хигиена,
ще осигури пунктове за наблюдение и сигурност, както и лек достъп до спешна медицинска помощ,
ще ограничи използването на ценни или скъпи терени, за неподходящи цели,
ще предложи на града и децата допълнителните и липсващи спортни зали и басейни,,
ще доизгради други, отново в обществена полза,
ще го освободи от терора на автомобила!

Градът ще стане по-уютен, по-организиран, по-умен и по-богат.

Проектите няма да засягат съществуващите училищни сгради, а децата няма да имат звуков и зрителен контакт с подземните нива. Входовете към тях са проектирани далеч и гарантират защитата им.

9.
Разчетите показват, че училищата в София са близо 240, а около шестдесет от тях са в и около центъра. Ако един училищен двор има минимална площ от 3-4 декара, а подземните нива са две – то, общата усвоена нова площ ще е около 360 - 500 декара в обхвата на центъра!

Само, под двора на едно СОУ, разположено на столичен булевард, могат да се поберат до 200 коли, а, ако при строежа се приложи твърде скъпата автоматична система за паркиране  -  броят им ще се увеличи с 40%.

Проектът няма алтернатива, поради чисто икономически съображения. Ако за едно паркомясто се плаща цена от едно евро на час, както при наземните и открити паркинги днес, инвестицията би могла да се изплати до десет години.

Смятам, че Столична община ще прецени трезво предложенията ни за създаване на един експериментален подземен паркинг. Трябва да получим концесия и отстъпено право на строеж от Столичен общински съвет - за финансиране и изграждане на пилотен проект като в рамките на следващото лято ще се извършат строително-монтажните работи, и обектът ще заработи.
След като се отчете неговата целесъобразност, вероятно, ще има реализация и на други подземни инфраструктурни обекти и функции, които липсват на града и на образователните сгради, заедно с нови спортни зали и плувни басейни.... 

От това ще спечелят всички и поколенията, след нас.  
Защото хората си отиват, а градът остава.
От нас зависи, дали ще оставим на децата си и по-умен град!
мп       

 

 




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: forma
Категория: Политика
Прочетен: 1380601
Постинги: 1696
Коментари: 16
Гласове: 472
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031