Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.06.2020 10:12 - ГРАДСКИ ЕСКИЗИ N 192 ЖЕЛАНИЕ
Автор: forma Категория: Политика   
Прочетен: 1177 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Градски ескизи N192

ЖЕЛАНИЕ
Четвъртък, 23 Юли 2015

image


Кой съм?

Дошъл съм на този свят преди няколко десетки години, чакан и отгледан сурово, но с любов. Дошъл съм, без да знам, кой и какъв дух се е вселил в току-що роденото ми тяло на човек. Двата духа - моят с материалната ми субстанция и другият, вторичният, определящият, ме съпровождат, напътстват и творят заедно, винаги за мое добро и ме докараха до тук, до днес - някак си.
Роден съм и съм кръстен там, където е звучал гласът на Свети Климент Охридски и вероятно духът на Светия учител ме подкрепя като човек. Възпитан съм във всички човешки добродетели и в духа на българин.
Живях, през повечето време от живота си като отговорен човек - с ум, разум, интуиция и реактивна реакция, но без инстинктите на първичните видове. Това ми пречеше да заема позиция в обществото, която да отговаря на събраните накуп възможности, но ситуацията не ме смущаваше, тъй като знаех, виждах и чувствах превъзходство с помощта им, а това подхранваше, подхранва и днес, самочувствието ми на гражданин и творец. Не винаги бях пръв навсякъде, именно, заради липсата на инстинктите на нисшите организми и не само, но знаех това и го приемах. Отдадох се на професията, на деца и внуци с любов, без да искам нищо в замяна.

Имам ум, който се стремя да използвам оптимално като с него - очевидно, спадам към малката човешка прослойка на разумните.
Животът, подобен на всеки друг, изправяше пред мен най-различни препятствия, някои от които преодолявах с лекота, други не успявах, но, нито едно не заобиколих сгънат.
Каквото можах оставих в професията, а имам и проекти, с които всеки би се гордял. Богатството на живота, може би, се равнява на невероятното разнообразие на професията и това разбрах още, когато започнах да я практикувам.
Живях сносно в живота, а надявам се и в професията. То ще се разбере, все някога - може би, тогава, когато духовете ме напуснат и се тегли чертата. Затова днес мога да си позволя и да мечтая - за бъдещето и метаморфозите, които те ще претърпят, свободни да търсят своя нов материален носител.
*
Желание
Желая след като се свършат дните ми на Земята с това материално тяло, духът ми да се прероди и да се засели в ... тялото на куче?
Всеки ще се запита изненадан, защо пък в куче? Защо не - отново в човек или в друго живо същество, а … в куче?
Ако след смъртта, душата ми намери тялото на някое домашно куче от сой, разбира се, уверен съм, че ще изживея новия си живот далеко по-добре, в сравнение с човешкия ми днес.

Не бих желал да се случват случайностите, сполетели Луций на Апулей! Вярвам, че си спомняте за „Златното магаре“, в което той се превърнал, след опиянението му от любовта и препатил, подобно на всеки от нас, живял като човек, че и повече, дори.
Спомняте си, вероятно и за прославеният Питагор, създал учението на менемпсихозата за прераждането на човека и странстванията на неговата неумираща душа. Преди 2500 години! Същият, който седем пъти умирал и толкова пъти живял в хора и животни, и най-накрая преминал през кръговрата на душата!
Та, аз - в куче!
Бих изживял живота на едно куче – гледано, хранено, разхождано, възпитавано в човешки правила и морал, обичано, глезено….! Ще се гордеят с мен и ума ми, с кучешката ми красота, с добрия ми нрав, с класата ми. Ще ме снимат и разкрасяват, без да имам ангажимента добре да изглеждам, за каквото и да е, където и да е.
Ще си живея спокоен кучешки живот.
Дали да си го пожелая или да помисля, преди това?

Ами, ако се преродя в хлебарка, няма ли да е по-добре?
Защо, пък не?
Буболечка! Мечта за всеки!
Удивително би било, защото е - всички знаете, защо!
Нали, тя най-добре си живее живота от всички живи на земята!
Всичко й е осигурено – и град, и безброй тъмни дупки в него, храна - много, и навсякъде край хората. Буболечката не се учи, защото е научена от чипа, поставен й от човека, не ходи на училище, защото няма нужда от образование, не работи, защото за това се грижи човека, не се бори за слава и прослава – за това отново ползва него, не си губи времето с култура и с духовни развлечения, не чете, не слуша музика, не разказва приказки, защото се диви на тъмното в природата и града, а само слухти и докладва. Не създава закони и не спазва такива, защото всичко й е подредено, не плаща данъци – нито преки, нито косвени, напълнили с богатството си бедния живот на човека, не спортува, защото не би желала да уморява тялото си, няма ум и разум, а няма и скрупули, че не спазва моралните и етични закони на човека, не взема решения, не осъжда, не тъгува, не скърби, не плачи, не се разочарова, не се влюбва, не се радва, не мечтае, не твори, не играе и не боледува!
Е, живее сравнително дълго, но като буболечка!
Фантастичен, уреден и послушен живот, нищо, че някой безумен човек би могъл изведнъж да го прекрати!
*
Когато и какъвто да се превърна – все ще живея в града!
В града на човека и буболечките!
*
Явлението, което поражда друго явление, се нарича причина. Явлението, което е рожба на причинността, се нарича следствие или резултат. Така е в природата, а може ли, някой да ни каже, как е при човека и да го обясни?
Причинността има всеобщ характер и всички явления, и предмети са във взаимна връзка, и зависимост. Може ли, някой човек да обясни причинно-следствените връзки на човешките взаимоотношения и зависимости, за да се разберат политико-икономическите зависимости в обществата на дребните инсекти?
Едва ли!
Ще трябва да търсим, отново, някой човек - случайно опазил се от клониране, да ни каже.
Или стана много сложно да си глупав, заради голямата конкуренция! И едва ли, ще се намери някой, който да успее да ни разтълкува въпроса – защо буболечките се занимават с частичното и детайла, а не с общото и причините му?

„Има птичи пътища, а дири по небето няма,
нещо е живяло, отминало, оставяйки ни нещо.“
Уилям Уортън / „Пилето“.
What do you think of it?
мп



Тагове:   тъжно и смешно,


Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: forma
Категория: Политика
Прочетен: 1380448
Постинги: 1696
Коментари: 16
Гласове: 472
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031