Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.08.2020 09:45 - ГРАДСКИ ЕСКИЗИ N 372 Интуитивни мисли
Автор: forma Категория: Политика   
Прочетен: 455 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ГРАДСКИ ЕСКИЗИ  N 372
Интуитивни  мисли 

Verba Volant, scripta manent / лат /       
Казаното отлетява, писаното остава.

 image

 

Замислих се, за това, с което се занимавам днес, появило се допълнително в живота ми.
Замислих се, дали да престана да пиша и, особено  -  да публикувам?
Не, че въображението ми отслабва и достига до нивото на елементарното знание, а защото - всичко омръзва на човек, дори, блясъка на ума, дори, чара на жената или сладостта на детето, което в един момент пораства и... заприличва на теб.
И интелигентността, вероятно, също омръзва.
Може би и професията - особено, ако ти е тежала. .....
Може би и четенето!

За мен, използването на словото е удоволствие, подобно на проектирането и затова може, и да не го споделям!
Ние, всички сме от едната страна на живота - тази на творците и както казва Монтен – човек умира, не защото  боледува, а защото живее. Та и аз се чудя, дали, да не спра да публикувам, защото се страхувам да не стана досаден, въпреки моето желание, подобно на заложеното у всеки от нас - да твори. Нали, по това си приличаме, независимо сферата и обхвата на творчеството, с което органично живеем.

Написаното до днес, е единствената ми възможност да се обърна, с надеждата да бъда разбран, към една образована, ерудирана и интелигентна публика – с въображение, значително по-високо от това на четящите вестници, и гледащите телевизия. На тях и да им говоря няма да ме разберат - със свойственото им комично невежество и поради липсата на специфична образованост, необходима за живота на всеки човек, за да управлява себе си,  населеното място или държавата,
Още повече, че съм убеден, че интелигентността е по-близка до бъдещето! А, то е в ръцете и ума на младите. Всичко, което съм писал до сега, свързано с професията, съм искал да адресирам към тях. Защо ли?
Защото всеки, започнал да я практикува, добива необосновано самочувствие, подобно на съвременните наши бизнесмени – има много, но, не е сигурен, че е негово.
Подобно на доктора, който лекува болестта, без да е сигурен, че е тя или подобно на самозабравата на нискообразования политик, виждащ себе си на върха на интелектуалната планина... Младите имат капацитета, докато старите, като че ли, повече приличат на напълнен съд. При първите, все още, е рано да им съдейства разумът, при вторите – са останали само тленните останки на емоциите.... и натрупаното знание.

Щеше ми се да намеря хора, с които да разсъждаваме за града – архитекти, социолози, антрополози, журналисти, монархисти, антифашисти, екзистенциалисти и други – най-различни. Добронамерени и естествено по-умни от мен, образовани, и самостоятелно мислещи ерудити, и най-обикновени дори, стига да могат да носят майтап, и да не се вземат на сериозно, за да не се ,разочароват от трудностите на работата. Градът и гражданите му биха имали полза от това, а и колегията. Особено полезни могат да са разсъжденията за тези, които не притежават знанията и необходимия творчески потенциал, но са им крайно необходими в работата или ежедневието на управлението! Бихме могли да разсъждаваме като независими по важни, основни проблеми на града, без назидание и менторство! Без завист! За това си има други, с такива интереси и амбициозно, стремящи се към тях.

Щеше ми се да разсъждаваме и да разгърнем времето, за да виждаме по-ясно града – безкомпромисно, и внимателно в негова полза, и в полза на всички!
За да не сме, поне, пред себе си – толкова безнадежно изостанали!
Дали, някой ще се навие, дали, някой ще ни чуе?
Трябва да опитаме!
Винаги има утре!

Да бъдеш известен е дар от съдбата, но да четеш и пишеш – идва от душата! - споделя Уилям  Шекспир в “Много шум за нищо”.

И трябва да се срещаме с лицата си, а, не с маските им?
мп



Тагове:   verba volant,   scripta manent,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: forma
Категория: Политика
Прочетен: 1380797
Постинги: 1696
Коментари: 16
Гласове: 472
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031