Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.06.2018 06:57 - ГРАДСКИ ЕСКИЗИ N 576 Професията
Автор: forma Категория: Политика   
Прочетен: 558 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 25.08.2018 13:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ГРАДСКИ ЕСКИЗИ  N 576
Професията  

image

В професията нямах учители.
За жалост, нямаше, кой да ме учи, както това се получи с повече от колегите. Учех се от работата, на която се отдадох, изоставил всичко друго! Нямах и патерица, подобно на много от тях!
Някой ме буташе, непрекъснато участвах в конкурси, в конкурс, след конкурс. Предимно в градоустройствените, в които се чувствах, не само по-уверен, но и по-различен от останалите. Разбрах го, след време.

Още с първия, след това с втория – победих. Победих утвърдени градостроители, умни, по-умни и много по-опитни от мен, по-знаещи. Някой ме предизвикваше, тласкаше ме да се състезавам и да се вдълбочавам в това, което правех.
Не бе случайна и реакцията на един председател на жури – че в организацията, в която работех от вчера, най-сетне, са се научили да работят градоустройство, по-добро от работата на другите, творили с опита и знанията си, години наред –

Ей, вие от N, най-сетне се научихте да правите градоустройство! А, бях, току-що завършил университета, преди 3-4 месеца. Разбира се, след като разбра, че съм завършил вчера и нямам, нито стаж, ни опит, не се поколеба – отмени  първата премия като възложи нов конкурс, между три от утвърдените колектива, та, работата да я свърши, някой от тях, ползвайки и моето решение! Нищо, че, преди това, всички участници, добронамерено ме бяха поздравили.

Споделих темата и мислите си с приятел, и колега, а той потвърди необходимостта да се поучиш от някого в занаята.
Но, ти си се учил, каза, от непрекъснатата си работа и сравненията с направеното от другите, усъвършенствайки се.
И техническите съвети, на няколкото институционални нива, и те помагаха!

Нямахме спирка с колегите, дори, след разформироване на проектантските институции. Със самочувствие създадохме и първата частна награда „Форма“, която просъществува за кратко, по обясними причини.
Вероятно и моят дух като гения на Сократ, ми е казвал и напътствал, какво бива, и какво не бива, как да го направя, чрез работа, определения и знамения. Сигурно и вие, понякога чувствате, че някой ви помага и насочва, дори, ви държи ръката, правейки първите скици.

Спрях да работя, поради наложилите се политически обстоятелства, които безпричинно ме отстраниха. Помогна и тоталната корупция в администрацията, която победи, ограничи, и принизи проектирането, и творчеството за града!
Настъпи времето на мутантите.

Започнах да пиша за архитектурата и за устройството на града.
мп




Тагове:   творчество,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: forma
Категория: Политика
Прочетен: 1403124
Постинги: 1723
Коментари: 16
Гласове: 479
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930