Прочетен: 180 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 12.12.2022 22:14
Вероятно има и по-умни решения
Не отричам, че градът, за да се чувства жив, се нуждае от повече пространства за пешеходци, от напълно разделени от тях и от уличната мрежа трасета за велосипедисти. Нуждае се и от ясна транспортно-комуникационна структура, която обслужва, единствено нуждите на транспорта в него, а не от улиците му да се присвояват площи за създаване на всякакви близки и далечни други градски функции – били те и част от общата структура за придвижване на гражданите му, а това е куриозно и е болест, обхванала плановите структури на градовете по света.
Очевидно, всички безуспешно търсят подходящото решение и трупат ли, трупат върху кръвоносните им системи други, които изяждат заложените им очаквания от пропусквателните им възможности. Такава невероятна шарения … като тази в тъканта на градовете, няма друга на света, тя е тяхната умора и предвестник на смъртта.
Заради това предлагам да се оперират кръвоносните наслагвания и ограничители върху транспортните трасета, веднъж за винаги - като от уличните пространства се извадят всички замърсяващи движения и дейности, за да се отпушат, защото са много по-скъпи!
*
Очевидно, е безсмислено да се изоставят и публичните пространства, без да се използват пълноценно! Защо?
Защото градът се нуждае от тях така, както човешкото тяло и човешките общества се нуждаят от различните си жизненоважни функции, за да съществуват. Те са части на тялото, ръцете и краката, а и на главата, в която съществува онова, което ни отличава от останалия жив свят! Е, разбира се, ако нещото си върши оптимално прецизно това, за което е създадено, дори - да не е „еволюирало“. Тези пространства са подобни на важните възли на тялото, за да е живо, но и да е от полза!
Пренебрежителното отношение към градските публични пространства обезценява съществуването на града, опростява съществуването и на жителите му, а т.н. комплекси спални са най-ярък пример за това. В тях, освен сгради и улици, няма нищо подобно на необходимото човешко, а и на градско. Тяхното планиране е отражение на умственото ниво на политическата идеология и власт, които ги създадоха, сякаш, за да обидят човешкото общество … с пълната липса на най-елементарното, осигуряващо нормалното му съществуване!
*
Задавали ли сте си въпроса – какво основание има за съчетаване на чистото пешеходно пространство с обществения транспорт!?
Погледнете структурата на столицата София!
Кое от публичните й пространства не е тотално окупирано до пълно замърсяване и травматизиране от трамвайни линии или от тролейбусни мрежи, кръстосани високо над тях и цапащи физиономията им до абсурд?
В кой от парковете на града има забрана за използване на алеите от велосипедисти и тротинеткаджии, които летят като фурии покрай разхождащите се майки с деца … ?! Не е необходимо да се разделят, нали, защото така мисли неграмотната техническа власт и гласувалите предложенията й общински съветници, защото нямат престава, нито други проекти!
Защо не обърнем внимание и на велосипедните трасета, „изяли“ площи от тясната и без това улица „Раковски“ или от булевардите, формиращи градските рингове!
Не мислите ли, че решенията са много тъпи, а те са такива, защото приличат на авторите си! Подобно на велосипедното трасе, изпълнено с европейски средства - по източният тротоар на бул. „Витоша“ – от бул. “Патриарх Евтимий“ на юг, чак до Южния парк, „изяло“ 2/3 от площта на тротоара!
Да се чуди човек – да плаче или да се смее!
Очевидно са срам за „професионалистите“, но и за гражданите, а и за града!
Вероятно има и по-умни решения!
Сигурно е!
мп
ГРАДСКИ ЕСКИЗИ 50 Размисли за интелиге...
градски ескизи 51 Размисли за интелиген...