Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.04.2022 20:48 - ГРАДСКИ ЕСКИЗИ N 1222 ОЩЕ ЕДНО ПИСМО
Автор: forma Категория: Политика   
Прочетен: 637 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 03.04.2022 21:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ГРАДСКИ ЕСКИЗИ N 1222     
ОЩЕ ЕДНО ПИСМО / от преди 4 месеца

FORMA LTD    
Office for architecture and urban planning
Електронно писмо, изпратено на GIS@government.bg на 19.12.2021

 

ДО
Г-Н КИРИЛ ПЕТКОВ
МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

ДО
Г-Н ДАНИЕЛ ЛОРЕР
МИНИСТЪР НА ИНОВАЦИИТЕ И РАСТЕЖА

ДО
Г-ЖА КОРНЕЛИЯ НИНОВА
ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ 
МИНИСТЪР НА ИКОНОМИКАТА

ДО
Г-Н НИКОЛАЙ ДЕНКОВ 
МИНИСТЪР НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

ДО
Г-Н БОРИСЛАВ САНДЕВ
ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ
МИНИСТЪР НА ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ

ДО
Г-Н АТАНАС АТАНАСОВ
МИНИСТЪР НА КУЛТУРАТА

Относно:
Предложение към Министерски Съвет на Република България от арх. Михаил Петков, архитектурно бюро „Форма“, София.
Предлагам на Министерски съвет да включи в Програмата на страната за промяна и развитие - настоящето и бъдещето на столицата София. 
Предлагам сертифицираните ни иновативни устройствени проекти, които предоставят на градовете милиони квадратни метра неупотребена и ценна многофункционална земя. 
За оптималното използване на тази земя, предлагаме да се създаде публично-частно партньорство между държавата, собственик на земята и фирмата, собственик на индустриалната и интелектуална собственост. Фирмата ще финансира, проектира, строи и експлоатира новооткритата земя в обществена полза.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ,
УВАЖАЕМИ ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛИ,
УВАЖАЕМИ ГОСПОДА МИНИСТРИ,
Желая успех на екипа Ви при разрешаване на значимите задачи в полза на обществото!

УВАЖАЕМИ Г-Н ПЕТКОВ,
УВАЖАЕМИ Г-Н ДЕНКОВ,
Позволих си да Ви безпокоя в качеството Ви на министри на икономиката и образованието във временното правителство. / писмо на МИ с изх. № 26-ф-57 / 03.06.2021 година. Продължавам да търся подкрепа от изпълнителната власт, заради необяснимите институционални пречки, поставяни от общинските власти на София и на големите български градове пред иновативните ни градоустройствени проекти.
Известно е, че градовете са лицето на държавата и народа, на тяхната култура и технически уровен. Те показват отговорността на властта и на гражданите към тях! Всички се нуждаят от повече рационалност при употребата и стопанисването на територията, която заемат. За това са необходими ред, още подходяща земя за растеж и иновации, и средства за поддръжка!

Ние притежаваме иновации, които осигуряват най-ценното - нова и неизползвана, скъпоценна земя!С това писмо Ви представям едни от тях като се надявам на подкрепа от висшата  изпълнителна власт за съвместната им реализация в обществена полза.
Ако приемем значението на иновациите за развитие на обществото и ако се разбира, че игнорирането им оставя страната извън страните, които заслужават уважение - мога да Ви уверя, че творческите възможности, които професията ми осигурява, са искрено основание да подкрепя усилията Ви.
Уверен съм, че на властта й е необходимо да притежава ясна политика към града, за да модернизира и него, подобно на намеренията на екипа Ви да откъсне народа от принудителната мизерия, тъй като и той боледува от бедността на обществото.

Иновациите са в областта на градското планиране - рядкост в науката и практиката, защото всеки продукт на професията, по принцип е новост.
Проектите нямат аналог в света. Те откриват нова и неизползвана земя в структурите на градовете, от която всички неистово се нуждаят! Тази земя притежава многофункционални възможности и улеснява държавните и общински власти при планирането им, осигурява подходяща земя за реализиране на нови дейности и услуги, необходими за хармоничното им развитие. За тях не съществува друга по-ценна финансова, функционална, планова и инфраструктурна придобивка! 
В средата на 90-те години получихме от БПВ права за полезен модел, а в годините 2008 и 2017-та получихме сертифицирани патенти от Българското Патентно Ведомство / БПВ и от Европейския Патентен Офис / EPO, днес EUIPO, както и авторски права за цял свят от Световната организация за интелектуална собственост / WIPO.  Проектите са :
Градски многофункционален комплекс / Certificate EPO N 1738041/ 06.02.2008, Мюнхен
Градски многофункционален комплекс / Патент за изобретение BG N 65319/ 18.03.2008,
Пространствена урбанистична структура и метод за създаването й / EPO / Application N / Patent N 12726721.9 - 1614/ 2715014, Мюнхен и
Българско Патентно Ведомство / Патент за изобретение Рег.N 66627 В1 / 22.12.2017г.
Регистрация от WIPO, Женева / Pub. N WO / 2005 / 09817
Проектите откриват нова земя, полезна за всички урбанизирани територии, за чието съществуване и евентуални ползи човешкото общество не беше запознато. Тази земя гарантира нови форми за пълноценната им употреба - за изграждане на необходими нови, както и за надграждане на съществуващите функции.
Проектите откриват полезната земя в подземните нива на свободните от застрояване училищни и университетски дворни пространства, дисперсно „разпръснати“ в градските структури. Към сертифицираните индустриална и интелектуална собственост, предоставени от Европейския Патентен Офис и Световната организация за интелектуална собственост, прибавихме и права, защитени от българския Закон за авторските права и сродните им права, и под други специфични територии. Всички притежават еднакви или близки градоустройствени характеристики. Придобиването на тази земя в милиони квадратни метра увеличава пълноценното използване на градските  територии като им осигурява възможност за усъвършенстване на функционалните и плановите им структурни мрежи, ще подобри пространствената им хармония, опазвайки и плодородната земеделска земя от застрояване.

Проектите са подходящи за всички функции, от които градът и обществото се нуждаят - от пространства за допълнителни образователни дейности към училищните и университетски комплекси до такива, необходими на града, за да функционира нормално.  Днес, на територията на София има около 300 учебни заведения, но плувни басейни притежават само 5 / пет от тях! Почти всички имат учебни спортни зали, но състоянието им не е на нивото на съвременните изисквания.

Проектите дават възможност за изграждане на напълно нови административни общински центрове от най-ниско функционално ниво до организационни структури на Спешната медицинска помощ и Червен кръст, използвайки дисперсното ситуиране на учебните комплекси в градската тъкан. Осигуряват на градовете подземни пространства, подходящи за разрешаване на тежките транспортно-комуникационни проблеми, свързани с премахване на уличното паркиране / гариране и на цветните зони, развиващи очевидна корупция при стопанисването им. Осигуряват подходящи пространства за почасово паркиране и гариране за всяка кола, както и пространства за нови или допълнителни функции и услуги в креативна обществена полза, стремейки се да създадат правилно и оптимално използване на урбанизираната територия, а това ще попречи на града и на жителите му да боледуват, след като им предоставят по-високи нива на инфраструктурна, климатична и екологична осигуреност. Проектите създават нови форми на експлоатацията на транспортно-комуникационната мрежа, разрешавайки тежките проблеми на градското паркиране и гариране, осигурявайки на всяко превозно средство платено, но собствено място, подобно на правото на гражданите да притежават свое или наето жилище. Те дават възможност на властта да осигури собствено място за всяко МПС и да освободи градските булеварди, улици и слънчевите пространства за пешеходци, деца и зеленина. 

Проектите могат да се използват за създаване на допълнителни пространства - за подземни скривалища при защита на гражданите от природни бедствия или тероризъм. Възможно е да се използват за дигитално наблюдение и контрол от специализираните  институции. Особено ценни ще са за градовете-паметници на световното културно и историческо наследство, опазвайки богатствата им. Ще подпомогнат и реанимират функционалната, и планова структура на всеки град по света, подкрепяйки развитието му и съобразявайки се с промените на климата и средата!
Иновациите са в унисон с климатичните и екологични амбиции на европейския Зелен Пакт като след реализацията им се очаква да променят кардинално и да облагородят съществуващата среда, установявайки ред, който изисква по-високо екологично и технологично ниво, както и ред, който осигурява възможност за създаване или обогатяване на спокойни пешеходни структури, на самостоятелни велосипедни алеи, на  улична зеленина и система от зелени масиви. Предлагат и ново предназначение за териториите на съществуващите открити паркинги като премахват тази им функция и ги превръщат в масиви от широколистна растителност, обединявайки ги с градската зелена система.
Към Националния План за развитие, който трябва да се допълни и върне на институциите на Европейската комисия в началото на следващата 2022 година, предлагам отново - да бъде включен град София с огромните му устройствени, архитектурни, инфраструктурни и културни проблеми, в полза и интерес на всички, които живеят в него или които имат намерение да направят това утре, или догодина! Градът изпитва крещяща нужда да се реанимира, тъй като се нуждае да защити историята си като най-древна столица от днешната европейска цивилизация, защото е лицето на властта, мечтата на народа и паметта на хилядолетната държава, защото заслужава!
Важно е да се отбележи - обектите ще се изграждат постепенно в годините, без да използват общински или държавен бюджет! Иновацията ще осигури финансови приходи, извън държавния бюджет, на всички институции, собственици на определените градски територии, както на отделни училища и университети! Ще обогати едновременно и тях, и града, и гражданите - с много, и скъпа земя. Град, с мащабите на София би могъл да получи между 2,5 и 3,5 милиона квадратни метра неизползвана, но достъпна за употреба многофункционална земя и пространства! Проектите създават ред при „употребата“ на цялата урбанизирана среда и улесняват управлението на градовете като осигуряват изискуемата чистота на въздуха, хигиената и икономичната поддръжка. Ползите от реализацията на иновациите са неоспорими – градовете ще забогатеят, повишавайки качествата на своите устройствени функции, а откритата „нова“ земя, автоматично се превръща в публична държавна собственост.
От неизползваните подземни нива на свободните от застрояване територии на училищните, университетските и другите комплекси ще се възползват, за свои нужди - структурите на министерството  на образованието и науката, на културата, на спорта, на регионалното развитие и на екологията, които законно притежават, управляват, стопанисват и отговарят за специфичните градски територии, публична държавна собственост. Ще забогатеят и градовете, и общините, след придобиване на тази земя, заради възможността да я употребят и за други свои функции, и услуги. Днес градовете нямат, нито един квадратен метър, който да използват в обществена полза!
Безспорно градовете са лицето на всяка държава и всяка власт, но те очакват помощ при своето развитие. В тях живее 75% от населението на Европа и 72 % от гражданите на България. Градските системи се нуждаят от подкрепа, за да се развиват и променят, да растат и поумняват. Използвайки иновациите за кратък период от време, София и другите български градове ще успеят да се откроят сред останалите европейски градове със своята по-прогресивна и умна дигитализирана инфраструктурна система. Предполагам, че след реализиране на иновативните проекти в България … и повече от европейските градове ще се сдобият с правата да изградят свои подземни мрежи, за да си осигурят използването на допълнителната многопластова устройствена среда.

Запознахме и европейските институции – Председателството на Европейската комисия, директорите на специализираните й комисии, както и представителството на EK в София, с надежда за развитието на проектите в бъдеще – в европейски обхват и ползи. Европейската комисия и EIB Group са в състояние да осигурят кредитиране или финансова помощ за всички нуждаещи се от иновациите градове чрез своите специализирани институции и програми, тъй като проектите са свързани, не само с настоящето, но и с бъдещето им. При активната им употреба, общият обем на  капиталните вложения би могъл последователно да достигне за няколко години до  625 / 750 милиона за града, от които 150 / 180 мил. евро – само за централната му зона и при приети 2,5 / 3,0 милиона евро за обект.

Необходимо е иновативните ни проекти, отново да се предложат на специализираните структури на ЕК. С надежда очаквам това да направи представителството й в София. Същевременно в структурите на ЕК се появяват нови институции в помощ на градовете като „New European BAUHAUS” или Изпълнителната агенция за иновации за малките и средни предприятия / EISMEA-I3, усъвършенстват се и целите на други - като “HORIZON EUROPA”. При финансиране на отделните обекти би могло да се ползва финансова помощ и от други подходящи държавни, частни инвестиционни фирми или банки. С възможностите и креативността на проектите от години са запознати всички български държавни и общински институции, служебно заинтересовани от успешното управление и развитие на градовете. И водещите партии от предишната власт, и техните лидери изразиха интерес, но при условие - сами да ги изградят и експлоатират!

Учудващо е, че не се възприеха иновации, които разрешават тежки устройствени и инфраструктурни проблеми на София и другите големи градове, след като не се използват обществени средства. Вероятно, наличието на сертифицираните патенти и авторските права, предоставени от европейските и български институции, възпряха властта от кражба на лицензираната индустриална и интелектуална собственост. Очевидно е, че общественият интерес за общинските власти, бе и е извън служебните им отговорности, и ангажименти.
Ние държим проектите да се реализират първо в България, заради това и не продадохме правата си върху тях. На всички предлагахме - заедно да ги реализираме и експлоатираме, заедно да гарантираме кредитите и заедно да ги връщаме в годините, след сключване на договор за публично-частно партньорство.

Трябва да се има предвид, че земята, която проектите откриват и използват има статут на публична държавна собственост, а иновациите са частна, чиито срок на защита е седемдесет години след физическата кончина на последния жив член на авторския екип. И тъй като новооткритата земя е част от подземните нива на избрани територии, определени от индустриалната и интелектуалната ни собственост, то тя юридически се явява публична държавна собственост, което позволява да се избегне зависимостта на обществените интереси от негативните влияния на икономически заинтересованата общинска администрация.
Предлагам на Министерски съвет да създаде самостоятелно дружество за финансиране, проектиране, строителство и експлоатация на инфраструктурните проекти, на основание публично-частното партньорство, държавната собственост на земята и частната на иновациите. Общата фирма между държавата и „Форма“ ЕООД, която Министерски Съвет ще определи, ще осъществява дейността си в България и извън нея.
Разчитам на решението на Министерски Съвет и на неговите отговорни институции! Очаквам професионализъм в преценките и решенията на екипа Ви, за да реализираме иновативните проекти и да подпомогнем българските, а след това и европейските градове, разрешавайки някои от най-тежките им градоустройствени, архитектурни и инфраструктурни проблеми. Разчитам на съдействие, защото властта, която първа ги реализира ще даде пример за успешно управление на урбанизираните територии, използвайки креативността на единствените в световен мащаб, като че ли - иновации в областта на планирането на градската среда.

Обектите ще се изграждат само там, където това е възможно и което се възприема от обществото като ще се използват, единствено тези обекти, които при функционирането си няма да нарушат сигурността на гражданите, материалната собственост на обществото и тези, които няма да предизвикват компромиси при експлоатацията си. Облагородената училищна среда и теренните й нива запазват предишните си функции и публичната си собственост!
Ако властта не е в състояние да надстрои своите грижи при управлението на градовете, би могла да потърси помощ от Създателя и ако той не откликне на молбите й - да се обърне към Зевс, Херкулес, Персей или Дадал, или някой друг от дългия списък на многобожието, за да помогнат на гражданите и те да заживеят сред реда и богатствата на Приам или Ксеркс. На първо време, такава подкрепа за градовете и градските общества биха могли да окажат знаещите и виждащите. Те могат да сътворят иновации и програми в тяхна помощ! Иначе, ще продължим да стоим на едно място, както до вчера, а това е познато, просто и тъпо!
Обръщам се към Вас, защото и ние като Обществото, възлагаме надежди и искрено разчитаме на добронамерената подкрепа на вземащите решение, които търсят качествена промяна, далеко от съществуващата до скоро корупция, съпричастни с бъдещето на средата на българските градове, на децата и гражданите им. Обществото, наистина очаква положителна промяна, защото структурата на София и централните й зони продължават да са в градоустройствен колапс, а надежди за компетентното му разрешаване няма! Няма, защото няма кой да свърши тази работа и да отстрани хаоса! Искам да Ви уверя, че ще участвам и с други иновативни проекти, колкото позволява професионалната ми компетентност, а съзнавам, макар и нескромно, че тя е на ниво. На разположение съм за докладване, защита и коментари, за кредити и договори, за проектиране и реализация.
Като допълнителна информация изпращам:
3d модели на възможни функции,
писма до предишния Министерски Съвет,
писмо до Председателството на ЕК и отговор на ръководителя на представителството й в София.
Изпращам Ви и едно от безбройните ни предложения до Столична Община. 

С уважение
арх. Михаил Петков
ФОРМА ЕООД / forma@abv.bg /
София / 19 декември 2021 година




Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: forma
Категория: Политика
Прочетен: 1403726
Постинги: 1724
Коментари: 16
Гласове: 479
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930