Прочетен: 133 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 12.06.2023 12:47
Необосновани ограничения
Твърдя, че са необосновани ограниченията на получаващите образование в различните му сектори.
Защо?
Нямате ли чувството, че през последните години с „образованието“ се занимават някакви лица без установена физиономия, лаици, но и „престъпници“, бих казал, които умишлено създават пречки пред развитието на учащите се деца – такива, каквито и те на тяхната възраст, не са могли да преодолеят!
Независимо, че днес „полагат грижи“!
Може би, тази им ограниченост ги е накарала да станат учители, въпреки, че всеки се стреми да постигне мечтите си, учейки и добивайки знания в материята, до която е трудно да се доближат, все още, заради възрастта си.
Може би, заради тази си ограниченост някои са станали учители, защото по-лесно е да се сдобиеш с професия, за която не се изискват универсални знания, амбиция и особени човешки качества, както за тези специалности и професии, които изискват дългогодишно допълнително учене и отговорно отношение към обществото, след това, през целия им живот, въпреки, че тяхната, на учителите, отговорност в степени превишава отговорността и задълженията на останалите!
Естествено е, разбира се, че и тогава, и днес във всяко общество съществуват, както ниски, така и високи нива, към които принадлежат различни групи наши съотечественици. По техните качества би могло да се определи и отношението им към нуждите на обществото, но личи и отношението на обществото към тях.
Дали, заради това групите, които са упълномощени да дават образование, не се занимават коректно с него, а планират и постоянно използват остарели, ограничени норми, които затрудняват или ограничават, а при някои случаи и прекъсват пътя към постигане на следващи по-високи степени на образование.
Тази е, може би и посоката на непрестанното пропадане на образователното и културно ниво на народа, чрез нови и нови, обидно ограничаващи и очевидно - отмъстителни изпити, особено, видими в нивата на управлението му!
Необяснимо е, защо финансовата политика на властта към образованието и ангажираното с него съсловие, е толкова малоумна?
Защо учители и преподаватели получават толкова малко за труда си?
Дали, не е умишлена ситуацията, при която учителите получават значително по-ниски заплати от полицаите?!
Дали, в тези мерки, ограничаващи свободата за по-ученолюбивите и по-трудолюбиви да просперират, не се съдържат форми на отмъщение към поведението на властта,независимо, дали е временна или постоянна!
Защо се ограничават възможностите на всеки, който иска да се развива … като добива, все по-високо образование, не знам, но фактите са налице.
Дали, тези незащитими норми не принуждават учителите съзнателно да пренебрегват задълженията си, а чрез допълнителните частни уроци да компенсират загубите си, нанесени от държавната политика!?
Интересно е, че обществото, все пак, се ограмотява и обогатява допълнително чрез поредица от телевизионни предавания, характерни за ниското образование на публиката от други народи, но неподходящи за нашия, което ме кара да мисля, че принизяването на образованието и неговото ограничаване са умишлени действия на и без това - умствено ограничената партийна власт.
Пред някои от децата предстоят действия, които ще ги отведат в чужбина, а това носи поредната загуба за икономиката на нашата държава, защото повечето от тях не се връщат!
Апелирам - за създаване на дееспособни норми, които да стимулират, а не да ограничават, чрез измислени изпити, свободата на обучение у нас, особено при достъпа до висшето образование, за да се подпомогне и повиши интелектуалното богатство на народа!
Накрая ще попитам – дали, политиката на властта към българското образование не е отдавна познатата, умишлена и малко различна, но успешна форма на манипулация на обществото за понижаване нивото на образование и на националния усет за принадлежност на българина, чрез засилване на неграмотността и апатичността му??!!!
мп
ГРАДСКИ ЕСКИЗИ N 1293 НЕ свързани мисли...
ГРАДСКИ ЕСКИЗИ 1431 Усещане за малоценн...