Прочетен: 612 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 16.01.2019 20:39
Проблеми и решения
Отдавна мисля за ползите от териториално устройствената пространствена схема на страната и за нейното влияние върху развитието на икономиката й. Иска ми се да попитам има ли анализ на влиянието, което оказва, направеният преди години и усъвършенстван, общ устройствен план? Искам и да знам - съществуват ли наблюдения върху това влияние, и дали, изобщо, притежава силата да влияе, както се очакваше с неговото раждане? Действа ли или напълно е ограничено над териториалния му обхват?
Мисля, че не съществува, дори, най-елементарно наблюдение, а любопитството и интересите ми ще се окажат, не само мои, а проблем, и на институциите!
Сигурно, все още, има хора, които не знаят и ще питат - откъде- накъде, някакъв си план ще влияе на стопанското и икономическото развитие на живота в страната, защо, и как трябва да влияе, макар, и невидимо, дори, на властта, която го стопанисва?! Може би въпросите са измислици, пълни измислици, родени от остарелия ми мозък, тъй като, такова чудо, не би могло да съществува в творческото, културното и интелектуално пространство на блатото, в което продължаваме да мърдаме като неврастеници, активно затъвайки! Излишни, напълно излишни ще са и всички те!.
Не мога да си отговоря, тогава - от какъв зор се прави Общият пространствен териториално устройствен план на България, след като, не помага, дори, за пространственото усъвършенстване на разума на незрялата техническа администрация на държавата?!
А, планът е доказано нужен и ако за него знае обществото на учените от различните академии, институти и университети, то, изпълнителната власт - не е и чувала!
Той е необходим, за да показва пътя и етапите, в развитието на абсолютно всички отрасли на живота, функциониращи на националната територия! Именно, заради незнанието си, властта, отдавна, е престанала да се интересува от плана, все едно, че няма изработена програма за развитието на страната?
Има и не са нужни услугите на учените, въпреки, че ги предлагат добронамерено!
*
Има и още нещо!
Отдавна предлагам на висшата изпълнителна власт на Р България да раздели функциите на МРРБ и АПИ в две различни институции, в състава на МС!
Предлагам го отново.
Разделението е необходимо, за да могат професионално да си гледат работата - едната да се занимава с регионалната си политика, в помощ на всички стопански и икономически дейности на държавата, и другата – със създаването на кръвоносната й система от транспортни връзки като съгласуват, и хармонизират действията си!
Смятам, че отделянето ще осигури тяхната оптимална жизненост и отговорност, а пример за тази независимост е обучението в института / УАСГ - разделено на две отделни специалности! За съжаление, не е така в изпълнителните органи!
*
Ненормална е средата и в областта на законодателството!
Трийсет години продължава да съществува смешната система на създаване и контрол на закони от тъпия, и умствено ограничен, но облагодетелстван “ бизнес“, който контролира, твори, реди, създава, пуска, спира или ограничава, лобира, отнема или унищожава права, замествайки дейността на оторизираните държавни институции, и вместо законодателите да използват знанията, и опита си, в полза на обществото - те вършат това в своя, без да мислят, тъй като мисленето е специфична дейност за хора, различаващи се от мутантите!
До кога?
мп
ГРАДСКИ ЕСКИЗИ N 690 Не свързани мисл...
ГРАДСКИ ЕСКИЗИ N 719 Не свързани мисл...